fredag 10. desember 2010

Jobb Helg

Klokken er 07.00 og jeg sitter lett henslengt i sofaen med bena høyt hevet.
Deilig å ha god tid om morgenen, så kan en ta det litt med ro etter frokosten :)
Og siden det stadig blir lengre og lengre mellom hver gang jeg skriver så tenkte jeg at jeg fikk benytte anledningen :)

I disse dager jobber jeg med oppgave om psykisk utviklingshemning og sårbarhetsfaktorer, en ganske spennende oppgave i forhold til jobben jeg har og min utdanning. Men jeg har valgt å si opp den jobben jeg har,fordi det kjennes ikke riktig...
Jeg er ikke for å jobbe med mennesker "bare for pengene sin skyld", for det har en andre jobber. For å jobbe med mennesker må en kjenne en glød for den jobben en har og kjenne lysten for å kjempe retten for sine brukere. Så nå håper jeg å finne en jobb hvor jeg får jobbe med litt mer komunikative mennesker, men det vil vise seg om ønskene er for storkrevende :)

Når det kommer til Noah så har han fått litt mindre trening i det siste pga oppgaven, men vi jobber med å perfeksjonere "på plass". Ting tar litt tid, for Noah er litt hormonell om dagen, så vi velger å holde oss til de oppgavene han kjenner til.

Oj, nå går klokka!
Ha en flott dag alle sammen

--> GOD HELG!

3 kommentarer:

  1. Interessant å lese.
    Selv har jeg jobbet med mennesker i hele mitt liv. Først i barneskolen, deretter som lærer og logoped i en spesialskole for barn med ulike behov, og det var tung jobb. Nå jobber jeg mest med slagpasienter som har afasi, og det er utrolig givende og spennende.

    Ha en fin adventssøndag !

    SvarSlett
  2. Så mye spennende du har gjort da :) Jeg tror nok det jeg "leter etter" er å finne en jobb hvor jeg kan være med å "helbrede". Jeg ønsker å se at det går fremover, og ikke bare vente på slutten. Men det er likke vanskelig som det er spennende å givende å jobbe med mennesker :))

    SvarSlett
  3. Sant i det du sier, Vivian. Uansett er det godt å kunne gjøre andre mennesker glade, og det er det mange som blir når de ser at de har framgang, til tross for alderdom og kort levetid. De får en annen dimensjon til det å leve, og gleder seg over små ting :)

    Julekortet laget jeg på et nettsted som heter http://imikimi.com/ Der kan man låne rammer andre har laget, og resultatet blir spennende :)

    SvarSlett