søndag 16. oktober 2011

useriøse og korttenkte mennesker er det værste jeg veit!!

Må bare dele min fortvilelse med noen..
Jeg har i en mnd prøvd å omplassere Chico som jeg for 4år siden hadde i krisehjem i ca 1år. Han er en fantastisk hund som byr på langt mere glede enn slit. Hans største utfordringer er størrelse (76cm) og alder (6år), det ser ut til å skremme unna en del gode hundefolk. Men han har blitt vist MYE interesse hvorav ca 50% har vært bra. Men om jeg feiler eller hva, det vet jeg ikke.. i dag kommer Chico tilbake for 2.gang.. første gangen kom han tilbake fordi katta til de som hadde han på prøve ikke likte Chico, han ble rett og slett livredd... andre gangen var kontraktskriving og alt avtalt og jeg hadde sendt rundt melding til alle interesserte at Chico hadde funnet seg en hjem.  Og lik etter får jeg melding om at de har fått klager fra naboer og kunne ikke ha han.. og klagen gjaldt ikke at Chico bråka, men at de hadde latt han stå på verandaen å titte, hvorav han hadde gitt melding om at det kom folk... dette hadde gjort en nabo oppmerksom på at de hadde hund, uten å ha søkt om det. Vi har sjekka lovverk og vi har foreslått at de kan låne bjeffehalsbånd (IKKE strøm), men nå vil de plutselig ikke ha en hund som må bruke bjeffehalsbånd! HVA?? Chico må jo ikke det, men det var jo for å hjelpe til i en overgangsfase, til ting roa seg i nabolaget.. men neida... Nå er Chico på tur til bake. sikkert like greit for hans skyld, men nå må jeg starte hele prosessen på ny... Jeg er så sint og så lei meg for alle useriøse og korttenkte mennesker som tror det er en enkel sak å skaffe seg hund (eller dyr) og minst like enkelt å kvitte seg med igjen!!! *hjertesukk*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar