torsdag 7. oktober 2010

Grunnkurs Lydighet

Huff, så lite skriving det blir om dagen!! Men når vi har oppgave på oppgave så blir enn etterhvert litt skrivelei..

Men, nå har jeg altså kommet i gang med grunnkurs i lydighet, og ikke bare er det lærerikt men utrolig givende å få hjelp. Det er så mye lettere å trene hjemme når en har fått "hjemmelekse" på sin egen hund :D *gøy*
Noah og jeg jobber med innkalling og å få "sitt"'en 100%.
Innkallingen går etter min mening stårlende! Han kommer i 110, dog har litt bremsevansker og løper forbi meg før han klarer å snu seg rundt og plassere hodet mellom lårene mine. :D hehe, han er så hærlig!


"sitt" er et ord som for Noah betyr "plasser rompa i bakken", det gjør han, men betydningen av "sitt" som jeg ønsker "sitt og bli der til du får beskjed om noe annet", den jobber vi litt med ;)
Når vi trener "sitt" ved døra kan jeg gå bak han (men ikke rundt), uten at han flytte på sæ :) men trene vi andre steder, uavhengig av om det e ute eller inne så kan jeg bare gå opp på siden før han flytter seg rundt eller reiser seg. Men vi er på god vei :)

2 kommentarer:

  1. Så flinke dere er, artig å lese dette :)
    Søndagshilsen fra Lilleba på Rusk og Rask

    SvarSlett
  2. Takk Lilleba :D
    Håper du og dine 2 og 4beinte får en flott søndag :)

    SvarSlett