mandag 29. august 2011

Familieforøkelse

På lørdag satt jeg inne på finn.no som vanlig å kikka på hunder. Men denne gangen var det et lite svart nøste som dukka opp på skjermen, og fanget min interesse.
Thomas har jo sagt lenge at det blir ingen hund nr.2 før vi flytter i eget hus og har litt mer hage, men jeg kunne ikke la være å vise han denne vesle krabaten.
Etter mye snakk sa Thomas at vi kunne dra å se på han, men bare for å se om det var aktuelt å skaffe en dvergpuddel en gang i fremtiden.
Søndag tok vi ferga over til Vanvikan for å hilse på Oscar, som straks satte i gang med å sjarmere Thomas.
Det var som om han viste hvem han måtte jobbe med for å få flytte hjem til oss ;)
Og ja, Thomas ble sjarmert!! Etter ca 4timer hadde vi sett Oscar i ulike situasjoer og lært å kjenne han gjennom hans matmor. Han og Noah fikk også hilse på hverandre.
Avtalen ble til slutt at jeg og Thomas skulle hjem å snakke om det og at det skulle komme noen andre å se på Oscar dagen etter..
Jeg hadde jo aldri trodd at Thomas ville si ja, og aller minst være den som nesten var mest ivrig med å få Oscar hjem til oss!! Wow!! måtte gjenntatte ganger spørre om han mente det, og det gjorde han. Mandag kom og kl. 18.30 henta jeg lillegutten vår hjem :)

Oscar er en 7mnd gammel dvergpuddel, en 2kg utgave av Noah ;))
Han er en kjempe gladgut, utrolig nysgjerrig og utforskende, men på samme tid viser en fornuft når han oppsøker nye ting. Han vil veldig gjerne ligge i fanget, og det får han - innimellom. Men han er en hund på lik linje med Noah, så plassen hans er på gulvet. Oscar er liten og nett og vil gjerne løpe inne, så treningen er allerede i gang og mye kommer til å skje fremover. Spennende!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar