onsdag 17. august 2011

Asfaltspor

I dag har jeg drevet med nyinnlæring av asfaltspor med Noah.
De fire første sporene var godbitspor (2m. m/godbiter 6-8skritt uten, så nye 2m. m/gobiter osv), og allerede etter spor nr.2 gikk det veldig bra!
Spor nr. 4 som var gått ut av min mor gikk helt smertefritt,
så det neste sporet ble gått ut mens Noah så det, UTEN godbiter.
Mens figurantenn gikk siste del av sporet satte jeg Noah i bilen, slik at han ikke skulle se at hun kom tilbake. Hun tok så med seg leker og gikk tilbake til mål (uten å gå inn i sporet).
Så tok jeg ut Noah og gav han "smelleren" (figurantens klessplagg som jeg hadde i en pose for ikke å lage forstyrrelser på lukten), og satte han på sporet.
Han ble litt frustrert til å begynne med, mye pga fører feil(!) men så satte han nesa mot bakken og jaggu fant han ikke figuranten og ble voldsomt belønnet med lek. GØY!! :D
Flinke hunden min!
Må nevnes at under sporgangen gikk det en hund forbi, Noah (som ofte utagerer mot andre hunder) kikka opp, hoppa til og slengte ut noen bjeff, før han fortsatte jobben sin. *jippi* Noah er nok ingen lydighetshund, men brukshund --> Absolutt!! :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar