mandag 31. januar 2011

2 berikende helger :)

I de to siste helgene har jeg kjørt inn til Ørland for å være sammen med min gode venninne Linn.
Vi har begge som mål å komme i form, så da er det godt å hjelpe hverandre litt i helgene når det er mye fristelser ;) I tillegg har vi en genuin interesse for hund, så da blir fort helgen fylt med fysisk trening av oss selv og mental trening for hundene og en vellykket helg er et faktum! :)

Denne helga var en impulstur, så på fredag ble det bare litt klikkertrening inne på gulvet. Men det er utrolig gøy å se Noah's forandring fra forrige helg. Sist helg var jeg fortvilt og fikk rett og slett ikke kontakt under trening. Men denne gangen hadde han fokus, selv om Linn sine to hunder gikk løs rundt han.
Han gir meg kontakt på turer, selv når de andre hundene er med og han tilbyr mye mer av seg selv --> Ære være KLIKKER :D Nå skal det nevnes at jeg trener ikke klikker "etter boka", men bruker den som belønningsmiddel, fordi jeg får belønnet raskere. Noah har fått økt motivasjon og gir mer av seg selv til treningen! og det bare på ei uke!! *JIPPI*

På ssøndag var vi oppe på klakken og bare leka oss på agilitybanen. Rett og slett lek og morro :D Noah har begynt å forstå "felt", men stopper med alle fire bena oppe på feltet i stedet for å ha to i bakken og bakbena på felthinderet. Men der er jo ikke det værste! :)

*jeg er så ubeskrivelig glad i hunden min*

Jeg tenker litt på gleden folk beskriver når de får barn, og lurer litt på hvordan det er overhodet mulig å bli mer glad i noen enn jeg er i hunden min?!
Jeg tror så klart at jeg vil kjenne enda litt mer ovenfor mitt eget barn, men n¨år følelsen for Noah er så intens, da må jo gleden over et barn være ubeskrivelig og til tider skummel?! :)
Bare en tanke inn i uka..

En hulsen fra Vivian & super hunden Noah
--> Ønsker alle ei flott uke!



Meg og Noah da han enda var en liten bylt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar