torsdag 27. januar 2011

En dag sammen med HV-hundetropp på Værnes

 Onsdag kl 19.00 møtte jeg opp ved Garnison Værnes i ventepå Lt. Olav Rui, troppsjef ved hundetroppen på Værnes. Jeg kjente spenninga mens jeg sto der å venta, men klarte fort å skyve det vekk da håndtrykket var unnagjort.
Jeg kjørte bak Rui inn på området hvor de trener hundene og fikk hilse på resten av gjengen. En riktig så trivelig flokk med hundemennesker! :)
Rui hadde på forhånd gitt inntrykk av at de ikke lot andre få komme å trene hund sammen med dem, så jeg ble veldig overraska da han satte meg til å trene hund sammen med en hyggelig mann med navn Arne. Først viste jeg litt hva Noah kan; "på plass", "sitt", "dekk" osv. etterpå ble det lek. Arne testa Noah i ulike former for lek og Noah fikk se ny bestevenn! ;)
Jeg fikk også mange nyttige treningstips, kort innføring i hvordan funksjonstesten foregår og en del andre ting. Jeg føler at både jeg og Noah klarte å gjøre en god figur!

Etter denne treningen fikk Noah hvile i bilen mens jeg fikk se hvordan aspirantene trente sine hunder. Veldig spennende å se ulike hunder jobbe og på samme tid få mulighet til å snappe opp noen gode råd på veien! :)

Jeg sitter igjen med en god følelse, så det gjenstår å se om de skulle åpne seg en plass for meg etterhvert.
Det er i hvertfall drømmen! :)

God Natt Alle Sammen
--> Team Vivian & Noah

OBS! Bildene er lånt fra forsvarets egne sider www.forsvaret.no


4 kommentarer:

  1. Hvorfor ikke gå for Norske Redningshunder?;)

    SvarSlett
  2. Hvem spørr?
    Har lyst til det og, men siden jeg savner Forsvaret og har lyst inn igjen så har jeg jo muligheten til å få "i både pose og sekk". Utdanningen av hunden bygger på mye av det samme, og jeg får muligheten til å kle meg i grønt og ta del i noe større :)

    SvarSlett
  3. Dette var spennende å lese ! Tydelig at det er midt i blinken for både hund og eier :)
    Ha en flott helg !
    Lilleba

    SvarSlett
  4. Takk Lilleba! Ja, det er virkelig midt i blinken :D Og det har økt min treningslyst og det smitter på Noah også! Dyktige hunden min <3

    God Helg til deg og!

    SvarSlett