mandag 24. januar 2011

Ingen utstilling i 2011


Noah og jeg har vært på Ørland hos min gode venninne Linn.
Planen var å trene oss selv (fysisk) og hundene (mentalt), men Noah meldte seg helt ut.
Fikk rett og slett ikke kontakt og treninga ble avsluttet ganske tidlig.
Jeg kjente frustrasjonen komme, selv om jeg vet det er hormoner så er det mange feil jeg har gjort under Noah's oppvekst som vanskeliggjør det for meg nå.
Jeg skulle ha trent kontakt hele veien, men hvorfor jeg ikke har gjort det er meg et stort spørsmålstegn!
Men gjort er gjort, og vi må starte på ny.

Mye av det som begrenser treningen er pelsen og all jobben det er med den i pelsskiftet, så behover for å "skrelle Noah" var tilstedet under selv-diskusjonen.
Etter flere telefoner til mange bra mennesker var ballen i gang og flere avgjørelser tatt på kort tid.
Om 2uker skal jeg og Noah på privatundervisning hos Merthe Boneng (Heireås Kennel) og det er avtalt innkallingskurs med Bente J. Næss, Stig Meier Berg er ringt for å melde på modull 2kurs i spesialsøk, men der var det fult så jeg står på¨venteliste og til slutt en samtale med Bente Olden (Bjekles Bela Kennel) ang klipp av Noah.
Avgjørelsen ble tatt og Noah er nå snau ;) Vi kommer sterkt tilbake i 2012 og da har jeg en muskelsatt hannhund som tar dommer'ne med storm :D haha..
Gleder meg til å komme i gang med treningen!!

3 kommentarer:

  1. Ser ut som det er litt å ta stilling til med Puddel:-) Han ble jo veldig tøff med kort klipp da- fin gutt! Du må ikke fortvile Vivian, dette er jo den mest utfordrende tiden for hundene...ten-åringer lever i sin egen verden! Jeg er sikker på det går seg til:-)

    SvarSlett
  2. Storpuddel i pelsskiftealder er sannelig ingen spøk, og du er nok ikke den eneste som tar en slik avgjørelse. Pels vokser ut igjen, ingen fare med det :D
    Det høres ut til at han får programmet fullt i år, uansett ! Lykke til !!
    Beste hilsen Lilleba

    SvarSlett
  3. Linn:
    Ja, det er litt å tenke på i forhold til pels :) Men nå har det gått noen dager og jeg synes det er DEILIG med kortklipt hund, nå orker vi å ut å trene på tross av dårlig vær, og ting begynner å løsne :)


    Lilleba:
    Nei, jeg har hørt mye om pelsskiftet, men når det kom så kom det virkelig på dagen og med full innsats :p
    Men det er som du sier, det vokser ut igjen! Men akkurat i øyeblikkeyt tror jeg vi begge nyter at Noah er kortklipt :)
    Takk Lilleba! :)

    SvarSlett