tirsdag 3. august 2010

Endelig er vi igang!

Etter å ha fått noen tips på gårdsdagens trening fikk jeg skikkelig kikk og tok 3søk på kveldsturen igår og 2søk på morgenturen idag.
Siden både jeg og Noah er relativt ferske starter vi sporene med at Thomas holder Noah og jeg drar kongen med meg bortetter bakken. Etter ca 30-50m. slipper jeg kongen og fortsetter ut av sporet slik at jeg kommer ut lenger bort enn hvor jeg startet. Når jeg kommer frem til hunden viser jeg tomme hender og viser nesa ned mot sporet hvor jeg akkurat har gått.
Noah viser stor arbeidsiver og må til tider holdes igjen.Når nesa kommer opp stopper jeg opp og venter til han stikker den ned mot bakken igjen, faller han av sporet stopper jeg opp til han finner det igjen.
Noah tar det utrolig lett og jeg tror vi før uka er omme er klare for å gå spor uten påvirkning :D
Flinke hunden min!!
Her er noen bilder jeg tok under en tidligere sporøkt. ikke særlig lett å ta bilder med storkameraet mens jeg holder hunden. Sterkingen min :D

2 kommentarer:

  1. Hei Vivian! Takk for hyggelig kommentar på bloggen min:) Så bra å se at dere har kommet inn på utdanning! Du er så flink til å blogge og ser ut som du kommer til å få en flott og godt utdannet hund så flink som du er til å trene han! Spennende!

    SvarSlett
  2. Hei Linn =) så koselig å få kommentar på bloggen min! Hadde en liten lei-blogg-periode, men nå er jeg i gang igjen!
    Ja, veldig glad for å endelig være i gang med utdanning! gleder meg virkelig til å komme i læringa :D
    Vi får nå vente å se hva som blir av han, men han er min enste 4beinte om dagen så han blir invilget mye tid ;)
    Håper alt er bra med dere Linn!

    SvarSlett