mandag 2. august 2010

Første dag i Nidaros brukshundeklubb

Da Har jeg vært å besøkt en trivelig gjeng i Nidaros Brukshundeklubb.
Kom dit kl. 18.00 i dag og da var det to som drev å trente lydighet på banen med en nydelig grå tervuren! Etterhvert kom det også flere og vi ble presentert for flere trivelige mennesker og ikke minst skjønne hunder :)
Fikk også en ypperlig mulighet til å vise frem Noah, da en av disse damene hadde drevet som hundefrisør tidligere og ville se han i action. Hun likte han og gav meg noen tips om hvordan jeg kunne klippe han på bryst og bedre overgangene, så nå gleder jeg meg bare til å finne frem saksa. Vurder faktisk å klippe til utstillingen selv, hva har vel jeg å tape? Vi skal jo stille for å lære, og om jeg klipper selv er det sikkert mange puddelmennesker som gjerne gir råd om forbedringer ;D

Uansett, vi fikk vært med å gå ut felt og se en vakker curly rettriver i action. Dette er noe jeg ikke har prøvd selv, så det var kjempe spennende!
Etterpå fikk vi prøvd Noah på et nybegynner søk, noe han tok kjempe bra!! :D Vi fikk gode tips om hvordan vi kan fortsette å trene frem til neste mandag, kan nesten ikke vente :D
Endelig er vi i gang!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar