mandag 9. august 2010

Pølsespor

Pølsespor er det  vi sysler med om dagen.
Vi begynte med trekk-spor, men det resulterte i en overivrig hund som jobba for hurtig, med for mye trekk.
Ønsker å ha en mer nøyaktig hund og da må vi også ha ned tempoet :)
Var å så på disse IPO-folkene her om dagen og fikk tipset om hvordan de trener spor, "pølse-spor". Det samme sporet fikk jeg anbefalt av Merethe Boeng og etter å ha fått sett det i action var vi i gang.

Idag la jeg ut 2 pølsespor/godbitspor på Nidarosbanen.
Nå hadde vi en god del forstyrrelser tilstedet, men jeg synes han gikk greit.
Han kryper bortover bakken og vil helst ture frem, så det er tempoet som er det største problemet! Men vi kommer dit etterhvert :)

Etter en liten hvilestund tok jeg han ut for å trene kontakt.
Det var masse hunder der, så det var ypperlig miljø og kontakttreningsmuligheter! :)
Og jeg er KJEMPE fornøyd med Noah!! Vi har jo akkurat begynt med kontakttrening, hvorfor vet jeg ikke, men vi er ihvertfall igang nå. Og idag viste han meg at han virkelig forstår hva det vil si og holder øyekontakten mye lenger enn hva han tidligere har gjort :)

Desverre var jeg litt overivirg idag og la ut 2korte spor til, men etter kontakttreninga var Noah sliten og sporene gikk litt på "halvt hold". Men vi avsluttet positivt før vi dro hjem!

Nå skal Noah få kveldsmaten sin:
God Natt :)

2 kommentarer:

  1. Pølsespor høres unektelig hundefristende ut !
    Hvordan forbereder du det ?
    Får han smake pølsebiter han finner langs ruta, eller ???
    :D
    Og så får han plass til hundemat etterpå :D
    Hørtes i alle fall artig ut !

    Beste hilsen Lilleba på Rusk og Rask

    SvarSlett
  2. Hehe, det er nok det ;) under innlæringen blir det litt mindre hundemat her hjemme. Gir litt mindre frokost slik at han skal være lysten på spor, men lar han få spise seg mett til kvelds :)

    Skal legge ut en forklaring på pølse/godbitspor.
    Men gøy er det :)

    En morgenhilsen fra Vivian

    SvarSlett