søndag 1. august 2010

I dag ble det sportening og lek i regnet :)

Idag har det virkelig vært en regntung dag og alt har vel egnetlig vært et ork!
Sofaen har virkelig vært plassen i dag, helt til jeg fikk et innfall om å begynne lete etter Nidaros B.K. holder til henne, så vi kledde på oss regntøy og heiv oss abgårde i bilen.
Borte på plassen var det ikke så mye å gjøre, så da trente vi like så godt litt spor med markør i enden.
Vi starta med meg som markør, men det gikk ikke så bra, Noah ble utrolig stressa og hadde nesen mer i lkufta enn i bakken og vimsa bare til og fra, så da bytta vi markør.
Nå satt Thomas i enden av sporet, og med litt jobbing forsto Noah etterhvert at han kom ikke videre uten å ha nesen godt nede på bakken!
Nå gikk det virkelig unna og det skulle helst ha foregått i galopp ;)
Men vi roa ned tempoet og snuta kom i bakken igjen og Thomas ble funnet på "null, niks" :D

Etterpå kosa vi oss i oppholdsværet med ball og lek ute på gresset!

Må bare nevne at jeg kan ikke så mye om det å gå spor og bruker bare det lille jeg lærte da jeg var sammen med min mor og noen andre i skogen. Så at alt foregår på riktig måte vet jeg ikke, men vi koser oss og Noah får brukt nesen :)
I dag ble det gått spor både i lyng og på gressbane.

Kan godt se pen ut jeg "mor" 


"Jeg skal ta den der ballen!!"

Spankulerer litt, stoltingen!

JuuhuuU!


Full fart! 
Men vi har evnen til å slappe av når det trengs ;)

2 kommentarer:

  1. For en hærlig hund du har, Vivian ;=)
    Morsomt å se han bruke nesen under sporsøk, uten at han egentlig kan det. Genial hund, som tar ting utrolig fort! Morsomt! :)

    SvarSlett
  2. Takk kjekken :D er kjempe fornøyd med hunden min <3

    SvarSlett