torsdag 5. august 2010

IPO

Ja, det er mitt nye kall!! ;)
Hehe, neida, ikke så ille men jeg har fått en smakebit som virkelig gav mersmak!! :D


Jeg og min venninne Linn dro med våre to firbeinte for å trene spor opp ved Nidarosbanen.
Vi lot Kiron få 4 søk.
hvor vi starta med å dra kongen i sporet og legge den igjen i enden. Tror kanskje ikke Kiron så helt gleden i å gå etter kongen, men han fant den til slutt og det ble til en positiv lek! :)
Neste søket prøvde vi å få eier, Linn til å gå ut et spor og gjemme seg i enden. Dette fikk opp en ny iver i lille Kiron, for mor ville han finne!! I enden ble det nok en runde lek.
Det tredje sporet gikk greit, men det fjerde sporet gikk jeg ut og Linn førte Kiron på sporet. Nå forsto han va det handlet om(!) Dette gjorde han så bra at etter lek og ros fra "mor" valgte vi å avslutte der :)

Noah fikk også noen korte spor m/påvirkning hvor vi la inn både en og to vinkler. Han er ikke helt 100% på vinklene, men jeg synes han imponerer! Er veldig fornøyd med innsats og treningsvilje hos Noah! Han er selvsikker og nesa begynner å bli bra plantet i jorden.
Men vil gjerne jobbe med å få ned tempoet litt samt få mer nøyaktighet i sporet, så har fått tips om "pølsespor" som dem bruker til trening av IPO-spor.
Så dette skal vi prøve ved neste økt! :)

Til slutt: VI HAR FÅTT EN SMAKEBIT PÅ IPO!!!
Trodde aldri Noah skulle ville bite, han er så forsiktig i lek her hjemme og kongen bare "holder han i", han biter aldri og henger seg ihvertfall ikke på!
Men, etter å ha blitt tilbudt å prøve puddelen (som disse barske gutta ikke hadde helt tro på;p) så var jeg kjapp med å hive meg rundt! Så klart ville jeg prøve.
Jeg fikk en kort forklaring om at jeg skulle være passiv under leken, etterhvert skulle jeg belønne og ta han inn for å "avslutte leken" før vi "starta" han igjen.
Noah hev seg i leken med full iver og hadde INGEN planer om å slippe leketøyet (skinnfilla)!
Han gikk direkte inn og holdt godt tak i, så jeg fikk lære en teknikk for hvordan jeg varsomt kunne "plukke han av" leken.
Jeg vet ikke hva jeg skal si, men Noah STORKOSTE seg!! og jeg, ja jeg kunne ikke hatt ett større GLIS om munnen!! GØY!!! :D

--> Det finnes ingen tvil, jeg skal på kurs/innføring i IPO!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar